ﺻﺎﺩﻕ ﻓﻘﻴﺮ ﺭﺍﮘﻲ،
ﭼﺎﻧﺪﻧﻲ ﺗﻮ سواءِ ﻧﻪ ﭤﻴﻨﺪﻱ
ﺟڏﻫﻦ ﻫﻮ ﮘﺎﺋﻴﻨﺪﻭ ﻫﻮ ﺗﻪ ﺳﻨﺪﺱ ﺁﻭﺍﺯ ﺳﻤﻴﺖ ﺳﺎﭢ ڏﻳﻨﺪڙ ﺳﺎﺯ ﻣﺎﻥ ﺳﻨﮅ ﺟﻮ ﺩﺭﺩ
ﻟﻴﺌﺎ ﭘﺎﺋﻴﻨﺪﻭ ﻫﻮ . ﺍﻫﻮ ﺋﻲ ﺳﺒﺐ ﻫﻮ ﺻﺎﺩﻕ ﻓﻘﻴﺮ ﺳﻨﮅ ﺟﻲ ﺳﻮﺭﻥ ﺟﻮ
ﺁﻭﺍﺯ ﺑﮣﺠﻲ ﺍﭜﺮﻳﻮ . ﻫﻦ ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﺁﻭﺍﺯ ﺫﺭﻳﻌﻲ ﺳﻨﮅ ﺟﻮ ﻧﻴﺎﭘﻮ ﻟﻮڪ
ﺗﺎﺋﻴﻦ ﺭﺳﺎﺋﮡ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﺌﻲ . ﺳﻴﺎﮢﺎ
ﭼﻮﻧﺪﺍ ﺁﻫﻦ ﺗﻪ ﻣﺎﮢﻬﻮ ﺳﺎﺯ ۽ ﺁﻭﺍﺯ ﺫﺭﻳﻌﻲ ﻧﻴﺎﭘﻮ ﺟﻠﺪ ﺳﻤﺠﻬﻨﺪﺍ ﺁﻫﻦ، ﺗﻘﺮﻳﺮﻥ ۽ ﺗﺤﺮﻳﺮﻥ ﮐﺎﻥ ﻭﮄﻳڪ
ﻓﻦ ﺫﺭﻳﻌﻲ ﻧﻴﺎﭘﻮ ﺳﻤﺠﻬﮡ ۾ ﺩﻳﺮ ﻧﻪ ﻟﮙﻨﺪﻱ ﺁﻫﻲ . ﮀﺎڪﺎﮠ ﺗﻪ
ﻓﻦ ﻣﺎﮢﻬﻦ ﺟﻲ ﺩﻟﻴﻦ ۾ ﭘﻴﻬﻲ ﻭﻳﻨﺪﻭ ﺁﻫﻲ . ﻣﺎﮢﻬﻮ ﺟﻮ ﻣﻦ ﺳﺮﻧﺪﻱ ﺟﻲ ﺗﺎﺭﻥ ۽
ﻓﻨڪﺎﺭ ﺟﻲ ﺳﺮ ﺳﺎﻥ ﮔڏ ﺟﻬﻮﻣﻨﺪﻭ ﺁﻫﻲ . ﺳﺮﻣﺪ ﻫﺠﻲ ﻳﺎ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﻨﻦ ﺳﻨﮅ ﺟﻮ ﻧﻴﺎﭘﻮ ﺳﺮﻳﻠﻲ ﺁﻭﺍﺯ ۽ ﺳﺎﺯ ﺫﺭﻳﻌﻲ ﻣﺎﮢﻬﻦ ﺗﺎﺋﻴﻦ ﭘﻬﭽﺎﺋﮡ ۾ ﻭڏﻱ ڪﺎﻣﻴﺎﺑﻲ ﺣﺎﺻﻞ ڪﺌﻲ . ﺍﻥ ڪﺮﻱ ﺍﭲ ﺻﺎﺩﻕ ﺟﻲ
ﻣﺮﺗﺌﻲ ﺗﻲ ﺳﭵﻲ ﺳﻨﮅ ﺭﻧﻲ ﺁﻫﻲ . ﻫﺮ ﮔﻬﺮ ۾ ﻫﺮ ﻣﮏ ﺗﻲ ﺍﺩﺍﺳﻲ ﮀﺎﺋﻨﻴﻞ ﺁﻫﻲ .
ﭘﺮﻳﻦ ﺳﺎﻥ ﻧﻴﻨﻬﻦ ﻧﭝﺎﺋﮡ ﺟﻮ ﺍﻧﺪﺍﺯ ۽
ﭘﺎﮠ ﮐﻲ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺟﻲ ﻗﺪﻣﻦ ۾ ﻓﺪﺍ ڪﺮﮠ ﺟﻮ
ﻋﺰﻡ ﺟﻴڪڏﻫﻦ ﺳﻤﺠﻬﮣﻮ ﻫﺠﻲ ﺗﻪ ﺍﻥ لاءِ ﺍﻫﻲ ورلاءَ ڪﻴﺌﻦ ﻭﺳﺮﻧﺪﺍ ﺗﻪ،
ﺳﮑﻲ ﭘﻴﺎ ﮐﻲ ﻣﻠﻴﻦ ﺗﻪ ﭼﺌﺠﺎﻥ، ﭼﺎﻧﺪﻧﻲ ﺗﻮ ﺳﻮﺍ ﻧﻪ ﭤﻴﻨﺪﻱ.”
ﭘﺮﻳﻦ ڏﺍﻧﻬﻦ ﺍﻫﻮ ﻧﻴﺎﭘﻮ ﺗﻪ ﺷﺎﻋﺮ ﻟﮑﺖ ﺟﻲ ﺻﻮﺭﺕ ۾ ڪﺘﺎﺏ ﺟﻲ ﻭﺭﻗﻦ ۾ ﺑﻨﺪ ڪﺮﻱ
ﮀڏﻳﻮ . ﭘﺮ ﺻﺎﺩﻕ ﺍﻥ ﮐﻲ ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﺁﻭﺍﺯ ﺫﺭﻳﻌﻲ ﺟﻨﻬﻦ ﺳﻮﺯ ﺳﺎﻥ ﭘﺮيئن ﺗﺎﺋﻴﻦ ﭘﻬﭽﺎﻳﻮ ﺗﻪ ﺍﻥ ﺿﺮﻭﺭ
ﭘﺮﻳﻦ ﺟﻲ ﺩﻝ ﮐﻲ ﻣﻮﻫﻲ ﻭﮄﻭ ﻫﻮﻧﺪﻭ .
ﻫﺮ ﻗﻮﻡ ﺟﻲ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺟﻮ ﺍﻧﺪﺍﺯ
ﭘﻨﻬﻨﺠﻮ ﻫﻮﻧﺪﻭ ﺁﻫﻲ . ﺳﺎﺯ ۽
ﺳﺮﻳﻠﻲ ﺁﻭﺍﺯ ﮐﻲ ڪڏﻫﻦ ﺑﻪ ﺗﺮﺟﻤﻮ ڪﺮﻱ ﻧﻪ ﭤﻮ ﺳﮕﻬﺠﻲ، ﺍﻥ ﮐﻲ ﻓﻘﻂ ﺩﻝ ﺳﺎﻥ ﺳﻤﺠﻬﻲ ﺳﮕﻬﺠﻲ ﭤﻮ . ﺍﻥ ۾ ﺩﻣﺎﻍ ﺟﻮ ﮔﻬٽ ﻭﺍﺳﻄﻮ
ﻫﻮﻧﺪﻭ ﺁﻫﻲ . ﻓﻨڪﺎﺭ ڪﻬڙﻱ ﺑﻪ ﭔﻮﻟﻲ ۾ ﮘﺎﺋﻴﻨﺪﻭ ﻫﺠﻲ، ﭔﮅﻧﺪڙ ﭜﻠﻲ ﺳﻨﺪﺱ
ﭔﻮﻟﻲ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﺠﻬﻨﺪﻭ ﻫﺠﻲ . پوءِ ﺑﻪ ﺳﺮ ۽ ﺳﺎﺯ ﺳﻨﺪﻥ ﺍﻧﺪﺭ ﮐﻲ
ﺿﺮﻭﺭ ﻣﻮﻫﻴﻨﺪﻭ ﺁﻫﻲ .
ﭔﻮﻟﻲ ﺑﺪﺭﺍﻥ ﺳﺮ ﺟﺎ ﻭﺭﻻﭖ ﺩﻝ ﭘﺎﮠ ﺋﻲ
ﺳﻤﺠﻬﻲ ﻭﻳﻨﺪﻱ ﺁﻫﻲ .
ﺟڏﻫﻦ ﺻﺎﺩﻕ ﺳﻨﮅ ﮐﺎﻥ ﭔﺎﻫﺮ ﺍﻫڙﻱ ﻫﻨﮅ ﮘﺎﺋﻴﻨﺪﻭ ﻫﻮ،
ﺟﺘﻲ ﺳﻨﮅﻱ ﻧﻪ ﺳﻤﺠﻬﻨﺪڙ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻫﻮﻧﺪﺍ
ﻫﺌﺎ، ﭘﺮ پوءِ ﺑﻪ ﺍﻫﻲ ﺳﻨﺪﺱ ﺭﺍﮖ
ﺗﻲ ﺟﻬﻮﻣﻨﺪﺍ ﻫﺌﺎ . ﭔﻮﻟﻲ ﻧﻪ ﺳﻤﺠﻬﻨﺪﻱ ﺑﻪ ﺳﻨﺪﻥ ﺩﻝ ﺍﻫﻮ
ﺳﻤﺠﻬﻲ ﻭﭠﻨﺪﻱ ﻫﺌﻲ ﺗﻪ ﻓﻨڪﺎﺭ ﺳﻨﺪﻥ ﺍﻧﺪﺭ ﺟﻲ ﺗﺮﺟﻤﺎﻧﻲ ڪﺮﻱ ﭘﻴﻮ . ﮀﺎڪﺎﮠ ﺗﻪ
ﻓﻦ ۽ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ڪﻨﻬﻦ ﭔﻮﻟﻲ ﺟﻲ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﻧﻪ
ﻫﻮﻧﺪﻱ ﺁﻫﻲ . ﺻﺎﺩﻕ
ﻓﻘﻴﺮ ﺟﻮ ﻓﻦ ﺳﺮﺣﺪﻥ ﺟﻮ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﻧﻪ ﻫﻴﻮ . مٺيءَ ﺟﻲ مٽيءَ ﻣﺎﻥ ﮘﻮﻫﻴﻞ ﻣﺎﮢﻬﻮ ﺟﻮ ﻣﻦ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺳﻨﮅ ﺟﻲ ﺩﺭﺩ ﺟﻮ ﺗﺮﺟﻤﺎﻥ
ﻫﻴﻮ، ﭘﺮ ﺳﻨﺪﺱ ﻧﻴﺎﭘﻮ ﺍﻧﻬﻦ ﻣڙﻧﻲ ﺟﮗ ﺟﻬﺎﻥ ﺟﻲ ﻣﺎﮢﻬﻦ لاءِ ﻫﻴﻮ، ﺟﻴڪﻲ ﺩﺭﺩ، ﻭﮀﻮڙﻱ ۽ ﻧﺎﺍﻧﺼﺎﻓﻴﻦ
ﺟﻲ ﺳﺎﮘﻲ ڪﻴﻔﻴﺖ ﻣﺎﻥ ﮔﺬﺭﻱ ﺭﻫﻴﺎ
ﻫﻴﺎ ۽ ﺁﻫﻦ . ﺻﺎﺩﻕ ﺟﻮ ﺁﻭﺍﺯ
ﺳﭝﻨﻲ ﻋﻘﻴﺪﻥ ﮐﺎﻥ ﻣﭥﺎﻧﻬﻮﻥ ﻫﻮ
۽ ﻫﻦ ﺟﻮ ﺁﻭﺍﺯ ﺳﻨﮅ ﺟﻮ ﺳڏ ﻫﻮﻧﺪﻭ ﻫﺌﻮ . ﺟﻨﻬﻦ ﺟﻮ ﭘڙﺍڏﻭ ﺳﭵﻲ ﺳﻨﮅ ﺑﮣﺠﻨﺪﻱ ﻫﺌﻲ.
ﺗﻮﮐﺎﻥ ﭤﻴﻨﺪﻱ ﮄﺍﺭ ﮐﻠﻨﺪﻱ
ﮐﻠﻨﺪﻱ ﻳﺎﺭ، ﻟڙڪ ﻟڙﻱ ﭘﻴﺎ ﻻﺭ ڪﺮﻱ.
(شايع ٿيل روزاني سنڌ
حيدرآباد، 8 جنوري 2018ع)
No comments:
Post a Comment